Asiakirjoista:

Vuonna 1948 oli puheenjohtajana pastori Martti Lintunen, sihteerinä kauppias Linda Räsänen, varapuheenjohtajana Veikko Heiskanen, rahastonhoitajana mylläri Jouko Puhakka (myöhemmin kirjailijana tunnettu) ja tukimiespäällikkönä Väinö Puhakka

(Niilo Puhakan veli).

Johtokunta oli kokoontunut kolme kertaa ja yksi yleinen kokous oli pidetty.

Vuonna 1950 oli puheenjohtajana kauppias Lauri Massinen, sihteerinä Liisa Laukkanen (Linda Räsäsen tytär), varapuheenjohtajana Veikko Heiskanen ja rahastonhoitajana Jouko Puhakka. Jäsenmäärä oli tuolloin ilmoitettu viideksi kymmeneksi ( 50) 20 naista ja 30 miestä. Johtokunta piristyi tuolloin kuuteen kokoukseen ja yleisiä kokouksia oli kaksi.

Jostain syystä kuluvana vuonna 1.5. puheenjohtajaksi oli valittu Veikko Heiskanen.

Vuodelle 1951 valittiin johtokunnan puheenjohtajaksi vakuutustarkastaja Matti Wegelius, varapuheenjohtaja ulosottomies Veikko Heiskanen, sihteeriksi kauppias Helge Mustonen asemalta, rahastonhoitajaksi mylläri Jouko Puhakka ja johtokuntaan lisäksi tilallinen saha-asentaja Arvo Iitu satamasta, metsäteknikko Kauko Hytönen, talollinen Viljo Puhakka ja talollisen vaimo Maria Kekäläinen sekä metsäteknikon vaimo postivirkailija Liisa Laukkanen.

Tukimiehinä oli pitäjän eri puolilta:

Romppala piirityönjohtaja Ukko Jokinen

Paihola kauppias Antti Lukkarinen

Onttola kauppias Arvi Mustonen

Kulho mv Pentti Järstä

Kunnasniemi opettaja Aino Sinkkonen

Jakokoski opettaja Jorma Kontturi

Lehtoi mv Usko Rautiainen

Mönni talonmies Martti Rautiainen

Katajaranta opettaja A. Saarelainen

Romppala Heraniemi opettaja Juuso Vaarnamo ja

Romppala Harivaara kauppias Uuno Turunen.

Vuonna 1952 puheenjohtajana oli ollut vakuutustarkastaja Matti Wegelius, sihteerinä Helge Mustonen ja rahastonhoitajana Jouko Puhakka.

Jäseniä yhteensä 67 (31 miestä ja 36 naista). Jäsenmaksu oli 150 markkaa. Johtokunnan kokouksia 2 ja yksi yleinen kokous, jossa läsnä 5 henkilöä.

Vuonna 1953 johtokunnan puheenjohtajaksi oli valittu kauppias Helge Mustonen asemalta, varapuheenjohtajaksi opettaja Lauri Pöllänen asemalta, sihteeriksi rouva Elina Pesonen varuskunnasta, rahastonhoitajaksi rouva Vieno Mustonen asemalta sekä muut johtokunnan jäsenet ylilääkäri Martti Pulkki Kontioniemestä, vakuutustarkastaja Matti Wegelius kirkonkylältä, mv Onni Korpela Romppalasta rouva Maikki Kekäläinen kirkonkylältä ja rouva Irene Kinnunen kirkonkylältä.

Vuosikokous pidetty 15.2.1953 läsnä 18 henkilöä.

Vuonna 1953 jäsenhankinta oli aktiivista. Jäsenluettelo on vieläkin tallella ja siinä on jäseniä yhteensä 150. Lienee Kontiolahden Kokoomuksen kaikkien aikojen ennätys ?

Tämän jälkeen on ainoa säilynyt asiakirja vuodelta 1958. Se kertoo jäseniä olleen 5 naista ja 10 miestä sekä tukimiehistöä 9 eli yhteensä 24.

Johtokunnan puheenjohtajana oli Maikki Kekäläinen, varapuheenjohtajana Helge Mustonen, sihteerinä Sakari Sinkkonen ja rahastonhoitajana Esko Kinnunen. Johtokunnan kokouksia oli pidetty 6 ja yleisiä kokouksia 2 sekä 5 erilaista juhla- tai puhetilaisuutta, joissa osanottajia 30 henkilöä.

1960-luku aina syksyn 1972 kunnallisvaaleihin saakka on yhdistyksen omien asiakirjojen nojalla suuri musta aukko.

Asiakirjojen arkistointi ei ole ollut yhdistyksen vahvaa aluetta.

Osaltaan tätä arkistomateriaalin puutetta selvittänee se traaginen tapahtuma, joka tapahtui vuonna 1966. Silloin nimittäin paloi Maikki Kekäläisen talo ja siinä yhteydessä oli tuhoutunut mm. Kontiolahden nuorisoseuran ja osa Suojeluskunnan arkistosta .

Sopii olettaa, että samassa palossa tuhoutui myös Kansallisseuran silloinen arkisto.